9 Haziran 2011 Perşembe

HALKLA İLİŞKİLERDE KURUMSAL SOSYAL SORUMULULUK

Öncelikle kısaca Halkla İlişkiler ile ilgili bir giriş yapmak istiyorum.Halkla ilişkiler bir yanıttır.Diyalog, güvenilir kaynaklar ve anlam taşıyan deneyimlerle ilişkileri korumaktır.Bir firma yada ürün itibarını tüketiciyle kurduğu diyalogla yapılandırır.Ve firmaların bu iletişim için iş deneyimlerine gereksinim duyarlar.Bu diyologların kurulması,,iş deneyimlerinin bağlanması gibi durumlarda halkla ilişkilerin payı çok büyüktür.Bu bağlamda halkla ilişkiler,bulunduğu şirket menfatiyle toplumun yada tüketicinin menfaatleri arasında,ikisinide memnun etmeye çalışır.


Şirketlerin yerine getirmesi gereken birçok sorumluluk vardır.Bunlardan en önemlileri;karlı olmak,hukuki kanunlara uymak,toplumsal beklentilere uyumlu davranmak ve sosyal sorunların çözümü için gönüllü katkıda bulunmak.Kurumsal sosyal sorumluluk bunların herbirini doğrudan etkiler.Çünkü toplumun beklentilerine,sorunlarına ilgi gösteren kurumlar,her anlamda çalışanlarıyla,hissedarlarıyla,müşterileriyle sağlıklı ilişkiler kurabiliyor.Bu bağlamda Kurumsal Sosyal Sorumluluk,şirketlerin daha iyi bir toplum için gönüllü olarak katkıda bulunmasıdır.Şirketler sadece işilerini değil,toplumsal sorumluluklarınıda ciddi bir planlama ile gerçekleştirmeli.Gündemine bu konuyu hep taşımalı.Toplumsal sorumlulukları yerine getirirken diğer kuruluşlarla yada sivil toplum örgütleriyle işbirliği geliştirmeli.

Bizim derslerde öğrendiğimiz gibi yada şirketler tarafından kabul edilen,sosyal sorumluluk programlarını halkla ilişkiler uzmanları rehberliğinde gerçekleştirilir.Ama bunun dışında Kurumsal Sosyal Sorumluluğun halkla ilişkilerin sorumluluğundaki biri iletişim aracı olmaktan çok özellikle kurumların politikalarını ve karar alma mekanızmalarını ilgilndirdiği bilinmelidir.Sosyal sorumluluk çalışmalarını çoğu zaman şirket yaptığı gibi çalışanlarında biraraya gelerek yaptığı yada yapabildiği bir ilietişim yöntemidir.


Kurumsal imaj,kurumsal kimlik,ve kurumsal itibar gibi kavramların yönetilmesi halkla ilişkilerin başlıca sorumluluklarındandır.Bu bahsettiğimiz kavramların oluşmasında veya gelişmesinde çalışanların anahtar rolü vardır.Özellikle Kurumsal sosyal Sorumuluk alanında...

Bir işyeri,sosyal sorumluluk uygulamasına önce kendi bünyesinde başlamalıdır.Örneğin,kendi çalışanlarının eğitilmesini önemsemeyen bir şirket sırf reklam olsun diye bir eğitime destek kampanyasında yer alması ne kadar inandırıcıdır?Bu tip uygulamalar kısa süreliğine olumlu etki yaratsada bir süre sonra yapılanların içten olmadığı düşüncesiyle ters tepebilir.Bundan dolayı yapılan Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri çok geniş düşünülüp her anlamda hakkı verilmeli ve insanları başka düşüncelere sevketmemeli.Bu konuda bize büyük görev düşüyo...


Sonuç olarak hızla yayılan ve günden güne popüleritesini artıran bir meslek olan halkla ilişkiler bu zamana kadar sadece 1 kişinin çalıştığı bir departman olmaktan çıkarak,halkla ilişkiler ajanslarına,şirketlerine yani daha donanımlı çalışmalara dönüşümüştür.Çünkü şirket içindeki kıymeti,etkisi günden güne artmaktadır.Bu anlamda hocalarımız,bizim oldukça donanımlı olup,kapsamlı düşünmemizi,yaratıcı olmamızı derslerde özellikle tavsiye ederler.......

Hiç yorum yok: